Monday, April 18, 2005

Terbang yukk !!!

location : damaran klaten
story of dream:

Aku berada pada keadaan yang genting, entah di mana, masih nampak berkabut.
yang jelas aku pakai helm, dan masih di lpais "kethu" di kepala. Aku nampak lunglai.
Nah yang seperti ini aku dah biasa mengalaminya....seorang mendekatiku, mungkin di kiranya aku sakit. Memang sengaja aku jatuhkan pelan-pelan seperti jatuh kapas ke tanah...orang tadi nampak khawatir, tapi sebenarnya lagi ancang-ancang mau terbang hihihi...begitu orang itu melepaskan pegangannya maka terbang aku wuss...eitt..tangannya masih meraihku, aku pompa tenaga batinku ku hingga dia ikut terbawa terbang, asyikkk...ternyata banyak sekali di bawah yang melihat. Interior berubah jadi luas mirip sebuah gedung. Pada memanggil-manggil menyuruh turun. Nah sekali lagi aku di buat tidak nyaman oleh orang tadi, dia mulai meggilikitik supaya ku lepas dari dimensi ini, sayang sekali aku memang hobi terbang hehe...jadi aku lawan balas menilik-kiliknya, swasana jadi tegang...dan memang sakit sekali kalau di kilik-kilik dalam mimpi...mudah-mudahan orang itu sadar !

1 Comments:

Blogger Dream Come True said...

Atman adalah percikan kecil dari Paramatman (Hyang Widhi/ Brahman). Atman di
dalam badan manusia disebut Jiwatman, yang menyebabkan manusia itu hidup.
Atman dengan badan adalah laksana kusir dengan kereta. Kusir adalah Atman
yang mengemudikan dan kereta adalah badan. Demikian Atman itu menghidupi
sarwa prani (makhluk) di alam semesta ini "Angusthamatrah Purusa ntaratman
Sada Jananam hrdaya samnivish thah Hrada mnisi manasbhiklrto Yaetad,
viduramrtaste bhavanti. Ia adalah jiwa yang paling sempurna (Purusa), Ia
adalah yang paling kecil, yang menguasai pengetahuan, yang bersembunyi dalam
hati dan pikiran, mereka yang mengetahuinya menjadi abadi.

Fri Apr 22, 12:56:00 AM  

Post a Comment

<< Home